zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Nederlandse ceo`s zijn saai en kleurloos



Kleurloze ceo`s passen ook beter in de tijdgeest. Een `doe-maar-gewoon-ceo` is tijdens een crisis acceptabeler dan een veelverdiener die zijn kop te ver boven het maaiveld uitsteekt. Iets anders speelt ook: tot voor kort werden veel grote bedrijven nog geleid door hun oprichters. De nieuwe lichting ceo`s daarentegen hebben jarenlang voor het bedrijf gewerkt en zijn door het concern helemaal gekneed in hun gedrag en denken. En dat levert grijze muizen op. Quote legde de huidige generatie ceo`s van AEX-bedrijven langs de meetlat en concludeerde dat er niet alleen veel en grote onderlinge verschillen zijn, maar ook twee opmerkelijke overeenkomsten.

Zo zijn ceo`s zijn ijdel en gierig. Ijdel om aan een dergelijke stressvolle en tijdrovende baan te beginnen die met werkweken tussen de 80 en 100 uren relatief weinig oplevert, gierig omdat de onderzochte ceo`s zich verre houden van risicovolle beleggingen. En daarom niet voorkomen in de Quote 500.

Bron(nen):
Quote (april 2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10