zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Franchisenemers worden meer als gelijkwaardige partner gezien



McDonald`s is een voorbeeld van succesvolle samenwerking met franchisenemers. Zo waren franchisenemers verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de Big Mac en diverse kipgerechten. In het jaarverslag omschrijft McDonald`s zichzelf primair als franchise-business. Van de 32.478 vestigingen wereldwijd worden er 26.216 door franchisenemers gerund. Kwaliteit, smaak en prijs worden in overleg met de franchisenemers ontwikkeld. Verder kunnen zij hun stem uitbrengen over nieuwe marketingplannen.

De grootste franchiseformules wereldwijd zijn Subway, McDonald`s, Hampton Inn/HI & Suites, Supercuts, H&R Block, Dunkin` Donuts, Jani-King, ampm Mini-Market, Jan-Pro Franchising en Kumon Maths & Reading Centres.


Bron(nen):
Marketing Week (11-3-2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10