zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Heftige emotie maakt werknemer creatiever



Baas bracht een aantal proefpersonen met een herinnering aan een emotionele gebeurtenis in een bepaalde gemoedstoestand. Vervolgens bewoog hij ze om een creatieve taak uit te voeren, zoals maatregelen bedenken om het milieu te beschermen. Uiteindelijk bleek uit zijn onderzoek, waarop hij donderdagmiddag aan de Universiteit van Amsterdam hoopt te promoveren, dat de gemoedstoestand mede bepalend is voor de manier waarop mensen tot hun creatieve oplossingen komen. `Je kunt in bepaalde mate dus je eigen creativiteit beïnvloeden door in een stemming te komen die dat activeert. Een muziekje dat je vrolijk of juist boos maakt, kan je daarbij helpen.`

De uitkomst van het onderzoek sluit allerminst aan op de heersende opvattingen over het stimuleren van de creativiteit. Veel ondernemers hebben juist als uitgangspunt dat ontspanning de creativiteit ten goede komt. Wel is het van belang om angstige mensen in hectische tijden een helder omschreven taak te geven.

Bron(nen):
Algemeen Dagblad (25-3-2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10