zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Chatbot neemt callcenter werk uit handen



Zo kan een intelligente chatbot op 100 verschillende manieren een gebruiker begroeten. Een virtual agent reageert op triggers. In de zin `Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?` zijn bijvoorbeeld abonnement en opzeggen zogenaamde triggers. Hierdoor en door de grammaticale structuur van de zin, weet de chatbot welk antwoord er verwacht wordt. Veel virtuele medewerkers die fungeren als helpdesk-tool kunnen via een website geraadpleegd worden. Andere chatbots, die bijvoorbeeld een sales- of informatieve functie hebben, zijn ook vaak te benaderen via Live Messenger.

De virtuele medewerker kan als eerstelijns opvang fungeren voor vragen door hem te koppelen aan live chat applicaties. Hierdoor kan de chatbot handelen op basis van het klantprofiel, het actuele gedrag en de volledige conversatie. Belangrijk is het zogeheten escalatiepunt; het moment waarop een live medewerker ingrijpt en het gesprek overneemt.

Bron(nen):
Customer Contact Magazine (oktober 2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10