zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Middenmanager heeft baat bij balans in werkzaamheden



Een middenmanager heeft te maken met groepen aan alle kanten: het hogere management, de medewerkers onder hem/haar, de klanten en een groep met leveranciers, collega-middenmanagers, adviseurs en stafafdelingen. Volgens Mars is het daarom voor middenmanagers moeilijk in balans te blijven. Een middenmanager die niet goed presteert kan er ook voor zorgen dat de doelen van het topmanagement niet behaald worden. Een middenmanager in balans is dan ook een voordeel voor iedereen.

Volgens Mars is het echter moeilijk om over een leidraad te spreken in het zoeken naar die balans omdat iedere middenmanager in een andere situatie zit. Wel kan Mars vier krachtbronnen onderscheiden die helpen in het zoeken naar balans. Die krachtbronnen zijn ruimte, relaties, richting en reflectie. De krachtbronnen en het boek moeten de middenmanager helpen om te laten zien wat hij goed doet en hoe hij zijn leiderschap verder kan versterken.

Bron(nen):
Interne Communicatie (maart 2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10