zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Beroepsbevolking zoekt anders naar nieuwe baan



Google speelt al langer een belangrijke rol in het oriƫntatieproces. Inmiddels neemt ook het belang van sociale media, zoals LinkedIn sterk toe. Print verliest aan belang in het oriƫntatiegedrag. De Gouden Gids wordt veel minder gebruikt, ook Teletekst en e-mailservice boeten aan belang in bij de zoektocht naar een nieuwe baan. Verder zijn ook het `binnenlopen bij een bedrijf`, `advertentie in de winkel` of banenbeurs` verliezers.

In 2005 werden gemiddeld vijf verschillende kanalen gebruikt ter oriƫntatie, dit is afgenomen tot iets meer dan vier kanalen. Als de nieuwe oriƫntatiekanalen niet meetellen, komt de daling zelfs op 24%, Steeds meer mensen kijken alleen maar op internet voor een nieuwe baan. Hier ligt een gemiste kans, omdat er toch nog werknemers zijn die hun vacatures nog op de klassieke manier publiceren. Daarnaast vereist het effectief zoeken naar geschikte vacatures op internet de nodige ervaring en vaardigheden. 50 tot 66% van de gepubliceerde vacatures, welke geschikt zijn voor een bepaalde kandidaat, blijken niet door hem/haar gevonden te worden.

Bron(nen):
Intelligence-Group.nl (3-3-2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10