zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

`Nettotarieven verzekeraars hollen intermediair uit`



Omdat het advies door die constructie duurder zal worden, zullen meer klanten gaan `doe-het-zelven`, met alle risico`s van dien. Ook zal de afstand tussen aanbieder en eindklant, die in Nederland vooralsnog gering is dankzij het intermediair, toenemen. De nettotarieven die verzekeraars in toenemende mate voeren, zijn het duo dan ook een doorn in het oog. Nettotarieven zullen het intermediair uithollen doordat de marges steeds kleiner worden. De maatschappijen willen immers uitsluitend hun producten verkopen, hetzij direct, hetzij via het intermediair.

Hemelraad en Keijzer hopen dan ook dat verzekeraars en intermediair eindelijk `verstandig` worden en samen inzetten op behoud van een redelijke commissie. Ze staan niet afkerig tegenover de basisvergoeding die steeds meer intermediairs van de klant vragen, al dan niet in de vorm van een abonnement.

Bron(nen):
VVP Weekblad voor financiële dienstverleners (3-2-2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10