Twitter is krachtig maar risicovol communicatiemedium
Forrester verdeelt de mensen die twitteren in twee groepen: Tweeters, die minstens een keer per maand twitteren en die in de VS 8% van de volwassen bevolking uitmaken, en Twitter Lurkers, die alleen passief deelnemen en goed zijn voor 4%. Demografisch zijn geen van beide groepen heel opvallend. Hun inkomen ligt wel zo`n 10% hoger dan dat van de gemiddelde Amerikaan. Het zijn niet alleen jongeren die twitteren; meer dan een derde is ouder dan 35 jaar.
Wat ze wel onderscheidt van de rest van de bevolking is hun gedrag: 95% van de tweeters zijn ook te vinden op andere netwerken zoals Facebook en LinkedIn en drie van de vier creëren zelf social content via blogs of video`s op YouTube. Ze proberen veel vaker dan andere online consumenten nieuwe producten uit en geven daarop snel en eerlijk commentaar. Dat kan goed of minder goed uitpakken. Forrester concludeert dat twitteraars een voor marketeers belangrijke groep vormen die hun producten in recordtempo de hemel in kunnen prijzen, maar ook kapot kunnen maken.