zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Twitter is krachtig maar risicovol communicatiemedium



Forrester verdeelt de mensen die twitteren in twee groepen: Tweeters, die minstens een keer per maand twitteren en die in de VS 8% van de volwassen bevolking uitmaken, en Twitter Lurkers, die alleen passief deelnemen en goed zijn voor 4%. Demografisch zijn geen van beide groepen heel opvallend. Hun inkomen ligt wel zo`n 10% hoger dan dat van de gemiddelde Amerikaan. Het zijn niet alleen jongeren die twitteren; meer dan een derde is ouder dan 35 jaar.

Wat ze wel onderscheidt van de rest van de bevolking is hun gedrag: 95% van de tweeters zijn ook te vinden op andere netwerken zoals Facebook en LinkedIn en drie van de vier creëren zelf social content via blogs of video`s op YouTube. Ze proberen veel vaker dan andere online consumenten nieuwe producten uit en geven daarop snel en eerlijk commentaar. Dat kan goed of minder goed uitpakken. Forrester concludeert dat twitteraars een voor marketeers belangrijke groep vormen die hun producten in recordtempo de hemel in kunnen prijzen, maar ook kapot kunnen maken.


Bron(nen):
Marketing News (30-1-2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10