zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Connexxion laat bonus afhangen van klanttevredenheid



De variabele beloning hangt per 2009 voor 30% af van de door het vervoersbedrijf behaalde financiële resultaten. 40% wordt bepaald door individuele doelen en - dit is nieuw - 30% door gezamenlijke doelen: 15% van tevreden medewerkers en 15% van tevreden klanten. Individuele doelen telden tot 2009 nog voor 60% mee. `Dan is er te veel gedrag dat individueel een hogere beloning oplevert, maar dan komen onze gezamenlijke doelen in het geding`, vertelt chief human resources officer Peter Paul Witte.

`Ook speelt de maatschappelijke discussie over bonussen een rol, die meer aandacht vraagt voor lange-termijndoelen.` Volgens Witte liggen de variabele beloningen bij Connexxion iets hoger dan bij Veolia en Arriva. De vaste salarissen zijn daarentegen lager.

Bron(nen):
OV Magazine (4-2-2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10