zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Folders bevatten vaak taalfouten



Van de 50 onderzochte folders bleken er uiteindelijk slechts drie geheel foutloos te zijn. Dat waren de folders van Ikea, Albert Heijn en Montel. Omdat de folder van Ikea verreweg de meeste tekst bevatte, verdiende de woonwinkelketen eigenlijk de eerste plaats gevolgd door Albert Heijn en Montel. Met drie foutloze folders werd een percentage van 6% van de 50 behaald. 20% van de folders bevatte los/vast-fouten en 74% bevatte een spellingsfout of grammaticale fout.

Marketing Rendement voerde hetzelfde onderzoek drie jaar geleden ook uit. Toen haalden slechts twee folders de beoordeling `foutloos`. In dat opzicht is er sprake van een verbetering. Het aantal fouten daalde over de gehele breedte. Ook werd er nooit meer dan één schrijffout aangetroffen in de brochures. In het vorige onderzoek waren er wel meerdere fouten in één folder.

Bron(nen):
Marketing Rendement (januari 2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10