zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Bedrijf werkt via webcare aan online reputatie



ING is in november een proef gestart met webcare. Het doel is reacties en discussies op internet te volgen en feitelijke onjuistheden te corrigeren. Als er contact is gelegd, is het vervolgtraject een-op-een-communicatie. Het ING-team, dat uit drie personen bestaat, volgt conversaties over het bedrijf op onder meer Tweakers, Vara`s Kassa, Tros Radar en diverse blogs over beleggen, hypotheken en sparen. ING is gestart met webcare omdat de bank een meer pro-actieve rol wil gaan spelen en zelf de discussie wil aangaan, in plaats van passief af te wachten tot de klant het initiatief neemt.

Het opzetten van webcare kan in zes stappen: klant klaagt en beïnvloedt zo andermans mening; een bedrijf leest en luistert mee voordat er wordt deelgenomen; het bedrijf reageert publiekelijk, de excuses en nuances worden door duizenden gezien; het contact krijgt een een-op-een-vervolg, per twitter, telefoon of direct mail; een persoonlijk probleem wordt zo opgelost. Daarnaast kijkt het bedrijf pro-actief of het betreffende probleem voor meer klanten geldt.

Bron(nen):
de Volkskrant (VK Banen)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10