zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Bieden van zekerheid is belangrijk voor imago van verzekeraar



Is die zekerheid er niet, of kan de verzekeraar de verwachtingen niet waarmaken, dan wordt het imago aangetast. Dit kan er toe leiden dat de consument meer naar prijs en eenvoud van het product gaat kijken. Treur stelt dat de consument altijd wel gevoelig is voor prijs, maar prijs van minder invloed is dan een positief imago. Door de kredietcrisis zijn de imago`s van de verzekeraars het afgelopen jaar onder druk gezet. Het imago daalde van een waardering van 69% vorig jaar naar 53% nu.

Volgens Treur zijn met name hogeropgeleide consumenten negatiever gaan denken over verzekeraars. In totaal is 20% van de consumenten negatiever gaan denken. Ruim 75% is niet van mening veranderd en slechts 4% is positiever gaan denken. De consument hecht de meeste waarde aan een snelle afhandeling (58%), geen onverwachte uitsluitingen (47%) en duidelijke polisvoorwaarden (31%).

Bron(nen):
Verzekerd! (1-10-2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10