zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Nederlandse consument vindt zachtfruit te duur



Voor 150 gram bessen, bramen of frambozen vindt de consument een prijs tussen de 1,70 en 1,99 euro redelijk. Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van de promotieorganisatie GroentenenFruit Bureau. Het doel was zo inzicht te krijgen in het prijsbeeld van zachtfruit bij de consument. Ondernemers kunnen met dit beeld hun voordeel doen in onderhandelingen met afnemers. Uit het onderzoek komt tevens naar voren dat aardbeien het meest populaire zachtfruit zijn onder consumenten. Deze worden regelmatig gekocht door alle leeftijdsgroepen. De andere zachtfruitsoorten vallen meer in de smaak bij ouderen.

Frambozen zijn wel relatief populair onder jongeren. Vrouwen kopen vaker zachtfruit dan mannen. De supermarkt scoort in de aardbeienverkoop het hoogste marktaandeel met 61%. Albert Heijn is met 31% het meest populair.

Bron(nen):
FoodHolland.nl (2-10-2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10