zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Middle management is de klos bij crisis



Aan de andere kant zegt het merendeel van de topbestuurders goed om te kunnen gaan met langere dagen, zijn topmanagers tevreden over de organisatie, het werk en de eigen prestaties. Het merendeel ervaart zijn baan zelfs als spannender en zinvoller dan voor de crisis. Het onderzoeksrapport bekritiseert het feit dat topmanagers te weinig tijd besteden aan het motiveren van hun middle managers. Bestuurders die wel extra aandacht schenken aan hun medewerkers, doen dit vaak met verwijzing naar de strategie en de financiële resultaten. En niet, zoals het zou moeten, om hun middle managers te motiveren via persoonlijk contact. Volgens adviseur Eelke Pol is dat persoonlijke contact een blinde vlek voor topmanagers. Dat heeft alles te maken met de generatieverschillen tussen toplaag en middenkader.

Van de middle managers is 30% niet tevreden over zijn baas en ervaart het verzwaarde takenpakket als demotiverend. Ruim een kwart vindt zijn rol minder betekenisvol dan voorheen, 36% wil binnen twee jaar vertrekken.

Bron(nen):
Management Scope (oktober 2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10