Logistieke organisaties moeten accent meer leggen op klantvriendelijkheid
De studie toont aan dat 89% van de ondervraagde medewerkers in transport en logistiek vindt dat de klantgerichtheid in hun organisatie beter kan. Met name de training en het investeren in middelen en processen moet volgens de werknemers meer aandacht krijgen. Ook blijkt dat slechts 61% van de werknemers de eigen organisatie zou aanbevelen bij relaties of vrienden. Het merendeel van de ondervraagden vindt dat er gebrek is aan middelen om de klant te kunnen helpen. De processen zijn onvoldoende ingericht, het personeel is niet opgeleid en er wordt te weinig met collega`s onderling samengewerkt. Het is dan ook niet opmerkelijk dat klantbinding dit jaar het centrale thema is bij de TLN ondernemersprijs.
Genomineerde in de categorie kleine bedrijven LIS Logistics onderscheidt zich bijvoorbeeld door een focus op het gedrag van de chauffeurs, het visitekaartje van de onderneming. Penske Logistics, genomineerd in de categorie groot, zet in op aparte accounts en dedicated medewerkers voor een bepaalde klant.