zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Vaste marketingprofessional maakt plaats voor interimmer



Botting ziet ook een toenemende vraag naar interims met gespecialiseerde marketingvaardigheden. Voor de marketingsector zijn interims in toenemende mate populair doordat veel bedrijven in een turnaround zitten of een grootschalige strategische verandering ondergaan. Maar ook omdat een interimprofessional goedkoper is dan een vaste kracht. Wat dat betreft heeft de recessie een sterke katalyserende werking doordat het de marketingbudgetten sterk onder druk zet. Toch zijn nog steeds veel ondernemingen te conservatief ingesteld om een interimmer aan te nemen om de business te veranderen. Het blijkt dat geschiedenis, infrastructuur en bedrijfscultuur belangrijke belemmerende factoren zijn.

Volgens marketingdeskundigen zal de crisis een blijvende impact hebben op de markt voor marketingprofessionals en de manieren waarop in de toekomst gewerkt zal worden. Naar verwachting zet de trend zich door dat ondernemingen voor specifieke klussen gespecialiseerde interimmers op projectbasis gaan inhuren.

Bron(nen):
Marketing Week (3-9-2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10