zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Theaterproducenten worstelen met recessie



In de theaterwereld zijn geen echt grote winsten te behalen. Producenten kampen met lange, onregelmatige werktijden en moeten omgaan met vele risico`s. Bovendien is het lastig om vooraf te voorspellen of een voorstelling een flop of succes wordt. Volgens de Vereniging van Schouwburgen- en Concertgebouwdirecties (VSCD) gaat ruim 60% van de Nederlanders minstens vier keer per jaar naar een theatervoorstelling. Joop van den Ende heeft met zijn bureau Stage Entertainment een grote voorsprong qua marketing. Hij is vaak de snelste bij het opkopen van musicalrechten.

Theaters als Carré te Amsterdam en de Luxortheaters in Rotterdam merken dat mensen steeds laster beslissen of ze een voorstelling bezoeken. Voorheen waren zalen snel uitverkocht, maar nu zijn zalen kort voor de première nog halfleeg. Eersterangskaartjes zijn minder in trek, ten faveure van goedkopere kaartjes. De Vereniging Vrije Theater Producenten verwacht dat dure musicals en musicals met een onbekende cast het lastiger zullen krijgen.

Bron(nen):
Elsevier (5-9-2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10