zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

CEO verbindt buitenwereld met interne organisatie



De ceo is de enige die deze taak kan vervullen omdat anderen in de organisatie te zeer intern gericht zijn. Het leggen van de link tussen de buitenwereld en de interne organisatie brengt vier specifieke taken met zich mee. Allereerst moet de ceo die relevante buitenwereld definieren: in het geval van P&G is dat op de eerste plaats de klant, en in mindere mate de stakeholders en aandeelhouders. De tweede taak is het helder krijgen in welke business de organisatie actief wil zijn en op welke manier.

Het vinden van een balans tussen het heden en de toekomst (lees: de korte en de lange termijn) is de derde opgave. Deze balanceeract heeft minder te maken met kennis, maar des te meer met ervaring en een goed ontwikkeld beoordelingsvermogen. Ten slotte moet de ceo waarden en standaarden neerzetten. Deze vormen de bedrijfscultuur en moeten niet alleen met de buitenwereld verbonden zijn, maar ook relevant zijn voor zowel de korte als de lange termijn.

Bron(nen):
Harvard Business Review (mei 2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10