zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Baby Boomers en Generatie Y stellen eigen eisen aan arbeidsorganisaties



Generatie Y (Gen Y) en de Baby Boomers lijken zo veel op elkaar dat hun gedeelde waarden een belangrijke driver zijn voor de onderneming. Dit heeft wel consequenties voor de manieren waarop werkgevers het werk inrichten en aantrekkelijk blijven voor talent. Zowel Baby Boomers als Gen Y zoeken zingeving in hun werk en willen zo bijdragen aan de samenleving. Ook prefereren deze cohorten flexibele werkarrangementen, hechten ze veel waarde aan sociale contacten op het werk en zijn ze loyaal aan hun bedrijf. Ten slotte vinden ze andere dan geldelijke beloningen belangrijk.

De inrichting van een organisatie die tegemoet komt aan de wensen van zowel Baby Boomers als Gen Y, beschikt over vijf cruciale elementen: modulariteit van het werk, flexibiliteit, de mogelijkheden om iets voor de samenleving te doen, een progressief beleid ten aanzien van maatschappelijke kwesties en mentoring van Gen Y door Baby Boomers en vice versa.

Bron(nen):
Harvard Business Review (juli/augustus 2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10