zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Marketing en sales werken vaak onvoldoende samen



Deze kloof dichten biedt echter veel voordelen. Het marketingbudget wordt efficiënter ingezet als een campagne synchroon verloopt met de salesstrategie. Er wordt minder tijd en geld verspild en het werven en behouden van klanten verbetert. Tips zijn bijvoorbeeld dat samenwerking moet beginnen op het executive niveau. Van bovenaf kan een interdepartementale afspraken gemaakt worden over de te volgen strategie. Verder moeten de verantwoordelijkheden van de beide afdelingen vastgesteld worden. De verantwoordelijkheden van marketing zijn bijvoorbeeld effectieve campagnes bedenken die leads genereren en de resultaten zo verwerken dat een salesteam ermee uit de voeten kan.

Ook moeten er gedeelde parameters gevonden worden waarmee succes gemeten wordt, zoals de kwaliteit van leads en het percentage conversions. Belangrijk hiervoor is kennismanagement, waarbij informatie in een closed-loop systeem beschikbaar is.


Bron(nen):
Marketing News (30-7-2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10