zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Executives staan ambigu tegenover sociale netwerken



Dat blijkt uit een Amerikaans onderzoek van Russell Herder en Ethos Business Law. Uit het onderzoek blijkt dat minder dan één op drie bedrijven een beleid heeft uitgestippeld om sociale media te beheren. Bovendien heeft slechts 10% ook een personeelsopleiding voorzien rond sociale media. Wel blijkt 40% van de ondernemingen pogingen te ondernemen om de toegang tot sociale netwerken op de werkvloer te blokkeren. Volgens 51% van de ondervraagden zou het gebruik van sociale media tot een verlaagde productiviteit kunnen leiden, terwijl 49% zegt mogelijke reputatieschade te vrezen.

Volgens 81% van de ondervraagden kunnen sociale netwerken de relatie van het bedrijf met de klant verbeteren, terwijl 69% ervan overtuigd is dat sociale netwerken nuttig kunnen zijn bij het recruteren van nieuwe medewerkers. Volgens 64% bieden sociale netwerken kansen om de klantenservice te verbeteren en 49% van mening is dat dergelijke toepassingen gebruikt kunnen worden om het moreel van het personeel op te krikken.

Bron(nen):
Express.be / MD Info (13-8-2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10