De Facebooker (waar er 77 miljoen van zijn) is vergeleken met andere sociale media de gemiddelde Amerikaan. Van de 45 onderzochte gewoonten zijn alleen sport, nieuws, reizen en huis en tuin populairder dan gemiddeld. Twitterers zijn supergebruikers van allerlei zaken, zoals restaurants, sport, politiek, nieuws en financiële dienstverlening. Ze houden vooral van de popcultuur: muziek, films, tv-kijken en lezen. Ze kopen ook meer dan gemiddeld boeken, schoenen en cosmetica.
MySpacers (67 miljoen) zijn jong, 60% is single en 23% student. Ze zijn op zoek naar fun, in de vorm van humor en comedy, videogames en met vrienden samenzijn. Ze doen minder aan fitness dan gemiddeld, maar zoeken juist meer naar informatie. De content gaat vaak over hobby`s en foto`s van familie en bekenden. LinkedIn-gebruikers hebben vooral zakelijke interesses. 57% zijn mannen. Zij hebben de hoogste inkomens en gebruiken de site vooral voor zakelijke contacten en het zoeken naar sollicitanten of vacatures. Ze houden van nieuws, sport, politiek, yoga, golf en tennis.