zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Elke sociale netwerksite kent eigen type bezoeker



De Facebooker (waar er 77 miljoen van zijn) is vergeleken met andere sociale media de gemiddelde Amerikaan. Van de 45 onderzochte gewoonten zijn alleen sport, nieuws, reizen en huis en tuin populairder dan gemiddeld. Twitterers zijn supergebruikers van allerlei zaken, zoals restaurants, sport, politiek, nieuws en financiële dienstverlening. Ze houden vooral van de popcultuur: muziek, films, tv-kijken en lezen. Ze kopen ook meer dan gemiddeld boeken, schoenen en cosmetica.

MySpacers (67 miljoen) zijn jong, 60% is single en 23% student. Ze zijn op zoek naar fun, in de vorm van humor en comedy, videogames en met vrienden samenzijn. Ze doen minder aan fitness dan gemiddeld, maar zoeken juist meer naar informatie. De content gaat vaak over hobby`s en foto`s van familie en bekenden. LinkedIn-gebruikers hebben vooral zakelijke interesses. 57% zijn mannen. Zij hebben de hoogste inkomens en gebruiken de site vooral voor zakelijke contacten en het zoeken naar sollicitanten of vacatures. Ze houden van nieuws, sport, politiek, yoga, golf en tennis.

Bron(nen):
Advertising Age (13-7-2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10