zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Ceo van DDB Worldwide pleit voor functie van `chief community officer`



Ten eerste moet hij erop toezien dat de klantenzwerm een centrale rol krijgt bij productintroducties, reclamecampagnes en sociale netwerkmarketing. Ten tweede moet hij de onderscheidende kenmerken van een merk inzetten in het beïnvloedingsproces. Waar de cmo buzz wil creëren, moet het de cco eerder gaan om het sturen van de zwerm en het genereren van het soort aandacht dat geen reclamecampagne of persbericht kan opwekken. De cco zaait bijvoorbeeld nieuwe producten onder bepaalde zwermen uit en brengt hun reactie in kaart.

Een derde rol is het managen van community`s en de onderwerpen die leven onder de leden. Een slechte ervaring van één klant kan de hele zwerm doen zoemen. De vierde rol is die van netwerkagent. De cco creëert een omgeving waarin zwermen klanten interacteren met het bedrijf en met elkaar. Hierbij staan het proactief bouwen van community`s en community-maintenance centraal.


Bron(nen):
Campaign (13-2-2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10