zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

HR- en topmanager stellen verschillende prioiteiten

HR-professionals die denken dat ze zich alleen bezig moeten houden met personeelsontwikkeling hebben het mis. Topmanagers hebben liever dat ze ervoor zorgen dat het personeel goede klantrelaties weet op te bouwen en te onderhouden. En dat is de niet het enige punt waarom HR en de top van mening verschillen, zo blijkt uit onderzoek van The Ken Blanchard Companies.

HR vindt managementontwikkeling bijvoorbeeld veel belangrijker dan het management zelf. Managers maken zich weer veel drukker om IT en verkoopvaardigheden. Bovendien vindt de top het cruciaal dat het personeel klantrelaties weet aan te gaan en te onderhouden, iets dat voor HR pas op de vierde plek van prioriteiten staat. Voor de leiding staat een betrokken personeelsbestand op de tweede plek, voor HR is dat het aantrekken en behouden van toptalent.
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10