zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Manager moet zelf op verkooppad

Managers, senior verkopers en directieleden moeten zelf aan de slag om nieuwe klanten te werven. Nu sturen de bedrijven vooral jonge en onervaren medewerkers op pad voor de acquisitie. Dit zegt mede-eigenaar Edwin de Haas van The Canvass Company, een adviesbureau voor zakelijke dienstverlening.

"Op deze manier komen de bedrijven bijna nooit op het goede niveau van een potentiële klant binnen," beweert De Haas. "De junior heeft eerst tijd nodig om kennis te vergaren en te leren verkopen. Veel beter is het om de directie zelf de acquisitie te laten doen, liefst samen met een geroutineerde verkoper." Volgens De Haas zit een bedrijf dan meteen met de goede mensen om tafel en kunnen ze direct praten over oplossingen voor de klant.
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10