zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Informatie-overload verstikt managers

Veel managers krijgen hun werk niet goed gedaan omdat ze gemakkelijker aan informatie over de concurrentie komen dan over hun eigen organisatie. Dit blijkt uit onderzoek door Accenture onder meer dan 1.000 managers in de VS en Groot Brittannië naar de manier waarop managers informatie verzamelen, gebruiken en analyseren.

Uit het onderzoek kwam naar voren dat managers gemiddeld tot twee uur per dag kwijt zijn aan het zoeken naar informatie. En als ze die dan eindelijk vinden, blijkt die in de helft van de gevallen foutief of onbruikbaar. Bijna zes van de tien managers zeggen dat de benodigde gegevens er wel zijn, maar dat ze die niet kunnen vinden en op die manier bijna dagelijks essentiële informatie mislopen.
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10