zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Bedrijven hoeven niet de beste te zijn

Een slechte bedrijfsstrategie wordt dikwijls veroorzaakt door de manier waarop het management over concurrentie denkt. Bedrijven moeten niet de beste, maar uniek willen zijn. Dat stelt Michael E. Porter, directeur van het Institute for Strategy and Competitiveness van de University of Harvard.

Bedrijven moeten volgens Porter 'uniek proberen te zijn voor de consument'. Bedrijven willen volgens Porter dikwijls de beste zijn in hun sector en ook in alle aspecten van het zakendoen, van marketing en voorraadbeheersing tot productontwikkeling. "Maar er is geen enkel bedrijf dat de beste is. Het is de consument die bepaalt wat hij het beste vindt en wat hij ervoor wil betalen."
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10