zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Excuses CEO zijn weinig waard

Publieke excuses door CEO's zijn minder effectief dan andere strategieën om een beschadigde bedrijfsreputatie te herstellen. Dat vindt het merendeel (59 procent) van bestuurders van wereldwijd opererende bedrijven. Dit blijkt uit een nieuw onderzoek dat in elf landen is uitgevoerd door public relations bureau Weber Shandwick en KRC Research.

"Excuses door de CEO om de publieke opinie te sussen verliezen al snel aan waarde, omdat dit in tijden van crisis of bij beschuldigingen van een zakelijke misstap eigenlijk van hen wordt verwacht," aldus dr. Leslie Gaines-Ross, hoofd reputatie en strategie bij Weber Shandwick en initiatiefnemer van het onderzoek. "Het is belangrijk om je verantwoordelijkheid te nemen en excuses aan te bieden. Maar van een CEO wordt in crisissituaties meer verwacht."
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10