zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Gemengde gevoelens goed voor de zaak

Mensen die emotioneel ambivalent zijn – dus tegelijkertijd positieve en negatieve gevoelens ervaren – zijn creatiever dan degenen die zich alleen gelukkig of verdrietig voelen of helemaal niks voelen. Dit komt omdat personen met gemengde gevoelens dit ervaren als een signaal dat er iets ongebruikelijks aan de hand is en daarop reageren door hun creatieve denkvermogen in te schakelen.

Dit blijkt uit onderzoek van Christina Ting Fong, assistent-hoogleraar aan de Business School van de University of Washington. De toegenomen gevoeligheid voor het herkennen van ongebruikelijke associaties, waar gelukkige of verdrietige mensen niet opkomen, leidt tot creatieve oplossingen op de werkplek.
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10