zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Spiritualiteit scoort

Religieuze en spirituele thema's doen het goed in de reclame. De consument van nu wil meer dan alleen materieel genot, en zoekt ook naar diepere waarden. Steeds meer merken haken daarop in. Terwijl het aantal aanhangers van de gangbare godsdiensten in de Westerse wereld afneemt, schromen adverteerders niet om in hun reclame religieus getinte motieven te verwerken.

Diepere betekenis
Zo gebruikt het Braziliaanse alcoholmerk Sagatiba in zijn reclamecampagne een mannelijk model, dat qua uiterlijk en houding 'met gespreide armen' sterk aan Jezus doet denken. Het Britse shampoomerk GHD verkondigt 'The Gospel according to ghd' en predikt een 'nieuwe religie voor haar'. En het parfummerk Samsara is genoemd naar de boeddhistische cyclus van wedergeboorte.
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10