zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Afgestudeerden en werkgevers begrijpen elkaar niet

De Britse economie ondervindt grote nadelen van het groeiende onbegrip tussen afgestudeerden en ondernemingen. Vooral de veranderende waarden van jongeren en bestaande bedrijfsculturen botsen. Jongeren voelen zich niet op hun plek in bestaande organisaties, die op hun beurt moeite hebben met een generatie met hoge schulden, andere normen en waarden en andere verwachtingen van de verhouding tussen werk en privé.

Afgestudeerden begrijpen weer weinig van hun werkgevers die 'vage' persoonlijkheidskenmerken als kunnen werken in een team en creativiteit steeds belangrijker vinden. Dit blijkt uit onderzoek door denktank Demos en mobiele operator Orange onder meer dan 500 afgestudeerden en 50 HR managers.

Discrepantie

De reden van de discrepantie lijkt te liggen in de snelle verschuiving tussen vraag en aanbod op de arbeidsmarkt en de veranderde verwachtingen die afgestudeerden hebben van hun baan. Hoewel negen van de tien afgestudeerden zeggen dat ze goed voorbereid zijn op een baan, zijn werkgevers het daar niet mee eens. Meer dan de helft zegt steeds meer moeite te hebben jongeren met de juiste kwaliteiten te vinden, vooral als het om communicatieve en probleemoplossende vaardigheden, creativiteit en innovatief denken gaat. Eigenschappen die voor jongeren helemaal niet als essentieel gezien worden om aan een baan te komen.
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10