zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

MKB heeft geen behoefte aan HRM-innovatie

MKB'ers erkennen massaal het belang van vernieuwing voor het bedrijf (95 procent) en zien innovatie als een absolute voorwaarde voor versterking van de concurrentiepositie (79 procent). Op het gebied van Human Resources Management (HRM) wordt echter nauwelijks vernieuwd en ook de behoefte aan innovatie is hier het minst aanwezig is.

Dit en meer blijkt uit onderzoek van innovatieprogramma Het Kansenkanon in samenwerking met De Zaak onder ruim 500 Nederlandse ondernemers. Ondanks het feit dat bijna alle MKB'ers vernieuwing van belang vinden voor het bedrijf, vindt niet iedereen zichzelf ook daadwerkelijk innovatief (72 procent). De grootste belemmeringen zijn gebrek aan tijd, aan geld en onzekerheid over de opbrengsten.
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Welke rechten heb je bij een arbeidsconflict?
reacties
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (3) 
Timemanagement is eigenlijk grote onzin! (1) 
Citrix onderzoek toont verdeeldheid over werken op kantoor (1) 
Nederlanders willen vooral buiten kantoor kunnen werken (3) 
Drie eenvoudige tips tegen SIM-swapping (1) 
Nederlander bang voor misleidende online reviews (3) 
Werknemer wil fiets in arbeidsvoorwaardenpakket (1) 
top10
63 procent van de medewerkers voelt zich niet gehoord door de directie
Digitale dienstverlening Nederlandse overheid onvoldoende voor laagopgeleiden
Helft verwacht dat de economie komend half jaar alleen nog maar slechter wordt
Kwart Nederlanders wil meer rechten voor flexwerkers
De vijf opvallendste zomerklussen van jongeren
Eén op de drie tevreden werknemers overweegt andere baan
CIO worstelt met versnelling digitale transformatie
Het belang van IT-beveiliging is in de directiekamer doorgedrongen
91 procent kan zich in online gesprekken beter uitdrukken met emoji
Helft wil dit najaar vaker naar kantoor vanwege hoge energieprijzen
meer top 10