zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Consument wil eerlijkheid

De tijd van 'de nieuwe eerlijkheid' is aangebroken. De 21e-eeuwse consument verwacht van bedrijven dat ze oprecht en authentiek zijn. En dat vraagt om zorgvuldige communicatie, want het vertrouwen dat consumenten in bedrijven hebben is gering.

Volgens recent Duits onderzoek gelooft niet meer dan een kwart van de mensen dat bedrijven hun klanten op eerlijke wijze informeren. Behalve wantrouwend zijn consumenten ook goed geïnformeerd. Via internet wisselen ze met elkaar informatie uit over merken en producten. Een site als www.corporatecritic.org (waar bedrijven cijfers krijgen voor hun sociale verantwoordelijkheid) is allang niet meer het domein van radicale anti-globalisten, maar wordt ook door gewone consumenten bezocht. Het tekent de wijze waarop de consument van de 21e eeuw naar bedrijven kijkt. Hij verlangt dat ze zich maatschappijbewust opstellen en dat in hun communicatie uitdragen.
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10