zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Ook organisaties hebben een IQ

Het ene bedrijf is slimmer dan het andere. Letterlijk. Anne Marie Knott, hoogleraar management aan de Olin School of Business ontwikkelde een methode om het IQ van organisaties te meten. Hoe effectiever bedrijven zijn in innovatie, hoe slimmer ze zijn, aldus Knott.

In essentie zijn er twee kampen: slimme bedrijven en minder slimme bedrijven. De slimme bedrijven halen meer geld uit hun R&D-dollar. Deze bedrijven blijken hun eigen R&D-activiteiten te doen. De minder slimme bedrijven gebruiken hebben geen eigen onderzoeks- en ontwikkelingsafdeling en kopiëren of kopen vernieuwingen van andere bedrijven.
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10