zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Innovatieve bedrijven doen meer aan marktonderzoek

Innovatieve tot zeer innovatieve bedrijven blijken veel meer marktonderzoek en consumentenfeedback te gebruiken dan de minder of niet-innovatieve bedrijven. Dat blijkt uit onderzoek van InSites, dat in februari 2006 904 marketing, sales- en R&D-verantwoordelijken en general managers van Belgische bedrijven met 50 werknemers en meer in diverse sectoren ondervroeg.

De minder innovatieve bedijven stellen hun hoop volledig op input en samenwerking met hun leveranciers. Het zijn voornamelijk de meest innovatieve bedrijven die meer belang hechten aan marktonderzoek en daarvoor ook vaker een samenwerking met universiteiten aangaan.

Drijfveren
Voor minder innovatieve bedrijven zijn klantretentie en kostenreductie veel belangrijkere drijfveren om vernieuwingsprojecten op te starten dan bij hun innovatieve tegenpolen. Die laatste doen het eerder om nieuwe klanten te winnen en dus hun marktaandeel uit te breiden, om de kwaliteit van hun aanbod te verhogen en om het ondernemingsimago te ondersteunen. Daarnaast starten ze ook innovatieprojecten op om de tijdsspanne van productintroducties op de markt in te korten. Twee zaken waar de minder innovatieve bedrijven ook duidelijk minder van wakker liggen.
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10