Facebook heeft in het vierde kwartaal van 2015 de omzet sterk zien stijgen. Dat bleek woensdag nabeurs uit de kwartaalrapportage van het social media bedrijf.
"2015 was een geweldig jaar voor Facebook", aldus CEO en oprichter Mark Zuckerberg.
De omzet steeg in het afgelopen kwartaal met 52 procent van 3,85 miljard tot 5,84 miljard dollar. Inkomsten uit advertenties waren net als in de voorgaande kwartalen verantwoordelijk voor het leeuwendeel van de omzetgroei, de omzet uit advertenties steeg met 57 procent tot 5,64 miljard dollar. Het aandeel van mobiele advertenties hierin steeg in het vierde kwartaal op jaarbasis van 69 naar circa 80 procent.
Onder de streep restte een fors hogere nettowinst van 1,56 miljard dollar, ofwel 0,54 dollar winst per aandeel. In hetzelfde kwartaal een jaar eerder bedroeg de nettowinst nog 701 miljoen euro ofwel 0,25 dollar per aandeel.