zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Puma beperkt rode cijfers

Puma heeft in het afgelopen kwartaal een hogere omzet geboekt, mede door een stijgende schoenenverkoop. Dat meldde de Duitse fabrikant van sportkleding en -accessoires maandag.

De omzet van Puma steeg in het vierde kwartaal van 2014 met 7,5 procent naar 750,8 miljoen euro. Gecorrigeerd voor wisselkoerseffecten steeg de omzet met 6,3 procent. Aangepast voor valutaschommelingen steeg de verkoop van schoenen met 4,3 procent naar 310,7 miljoen euro. De omzet uit de verkoop van accessoires steeg met maar liefst 17,1 procent naar 147,1 miljoen euro. Het nettoverlies daalde met 96 procent van 115,2 miljoen euro naar 4,6 miljoen euro.

Over geheel 2014, dat volgens Puma als een omkeerpunt in de transformatie van het bedrijf gold, daalde de omzet licht met 0,4 procent naar 2.972 miljoen euro. De nettowinst vertienvoudigde ruimschoots en kwam uit op 64,1 miljoen euro.

 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10