zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Meer focus bij TMG na verliesjaar

Telegraaf Media Groep zal de komende jaren de focus vooral leggen op de hoofdmerken en het versterken van het kernbedrijf nadat er in 2014 een verlies wordt geleden. Dit maakte het mediabedrijf dinsdag nabeurs bekend.

"Het grote aantal initiatieven dat in de afgelopen jaren los van de hoofdmerken is ontwikkeld heeft zowel de focus als de resultaten van de onderneming vertroebeld. Als je de onderneming van de niet-kernactiviteiten verlost, blijft er een sterk kernbedrijf over dat in potentie het verschil kan maken in het Nederlandse medialandschap", aldus CEO  Geert-Jan van der Snoek, die stelde dat een snelle transformatie noodzakelijk is.

TMG verwacht 2014 met rode cijfers af te sluiten, vooral vanwege een aanhoudende daling van de oplages en lagere inkomsten uit advertenties. Daarbij moet het mediabedrijf ook afschrijven op vast activa, vooral bij Sky Radio Group.

Verder merkte TMG op dat ook komend jaar personeelsreducties en flexibilisering van de arbeidsinzet onderdeel zullen uitmaken van de transformatie.

 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10