zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Beursblik: meer winst bij vlakke omzet voor Philips

Philips heeft in het tweede kwartaal bij een vlakke omzet het bedrijfsresultaat met een derde zien stijgen dankzij reorganisaties. Verbetering van de resultaten is ook nodig indien Philips de doelstellingen voor dit jaar wil realiseren, iets waaraan CEO Frans van Houten zich in mei nog committeerde.

Analist Jos Versteeg van Theodoor Gilissen noemt de jaardoelstellingen nog altijd haalbaar. Vooral ook omdat de tweede jaarhelft de belangrijkste periode voor Philips is.

"Het zwaartepunt [voor Philips] ligt in het derde en vooral het vierde kwartaal", aldus Versteeg.

Daarbij worden steeds meer effecten van het in 2011 gelanceerde reorganisatieprogramma 'Accelerate' zichtbaar. Eind 2014 moet dit voor 1,1 miljard euro aan besparingen hebben opgeleverd, waarbij de teller aan het einde van het eerste kwartaal van dit jaar op 549 miljoen euro stond.

Philips startte Accelerate bij de divisie Consumer Lifestyle, dat inmiddels al drie kwartalen op op rij dubbelcijferige groei laat zien.

Accelerate werkt en volgens Versteeg zal zich dit ook uitbetalen bij de andere divisies.

De doelstelling van Philips om eind 2013 op 900 miljoen euro aan besparingen te zitten, is in de ogen van analist Fabian Smeets van ING zelfs te voorzichtig.

Daarbij denkt Smeets dat het vervolgprogramma DfX, dat in de periode van 2014 tot en met 2016 nog eens 1 miljard euro extra aan besparingen moet opleveren, wordt uitgebreid. Beleggers moeten volgens de analist echter wachten tot de capital markets day in september alvorens dit gebeurt.

 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10