Colgate-Palmolive heeft in het vierde kwartaal meer omzet geboekt door vooral betere prestaties in opkomende markten en hogere prijzen. Deze trend zet naar verwachting van de fabrikant van verzorgingsprodcuten door in 2013.
Colgate zag in het vierde kwartaal de omzet op jaarbasis stijgen van 4.172 naar 4.286 miljoen dollar. De groei werd voor 1,5 procent gerealiseerd door hogere volumes en voor 2,5 procent door betere prijzen. Het wisselkoerseffect had evenwel een negatieve impact van 1,5 procent. Autonoom wist Colgate een omzetgroei van 4,0 procent te realiseren.
De operationele marge daalde nipt met 0,1 procentpunt tot 22,0 procent en dit resulteerde in een nettowinst van 598 miljoen dollar, een fractie meer dan de 590 miljoen dollar over het laatste kwartaal van 2011.
Per aandeel restte er het afgelopen kwartaal een aangepaste winst exclusief bijzondere posten van 1,41 dollar, een stijging van 8 procent en in lijn met de verwachtingen.