zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Beursblik: resultaten Ahold onder druk

Ahold's resultaten zijn in het derde kwartaal gedrukt door een lagere voedselinflatie, zeggen analisten, die morgen bij de cijfers uitkijken naar de ontwikkelingen rond de deelneming in het Zweedse ICA en een update over de strategie.

De omzet steeg het derde kwartaal volgens analisten gepolst door de grootgrutter zelf van 6,96 miljard naar 7,58 miljard euro.

De vergelijkbare omzetgroei was in de VS een half procent negatief, waarschijnlijk doordat orkaan Irene vorig jaar voor hamsterwoede onder consumenten zorgde. In Nederland bleef de vergelijkbare omzetgroei naar verwachting beperkt tot 1,2 procent, ondanks de promotiecampagnes die Albert Heijn heeft gelanceerd.

De operationele marges nam waarschijnlijk af van 4,4 naar 4,1 procent dankzij verslechtering in zowel de VS als in Nederland.

Analisten van Deutsche Bank wijten de margedruk in de VS aan onder meer lagere voedselinflatie, hogere brandstof verkopen en kosten in verband met de opening van Genuardi winkels. In Nederland was er volgens de analisten sprake van margedruk door kortingen bedoeld om de prijzenslag met andere supermarkten te kunnen winnen. Ook zijn de marges bij het overgenomen Bol.com lager.

Naast nieuws over de toekomst van het belang van 60 procent in ICA kijkt analist Pascale Weber van KBC Securities uit naar een update over de strategie van de groep. Een jaar geleden presenteerde Ahold een strategie, die de groei moest versnellen. Tot dusver valt de groei tegen, stelt Weber.

 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10