zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
checklists
 

Checklist: Zieke werknemer begeleiden


Maak goede afspraken omtrent langdurig ziekteverzuim

De Wet Poortwachter schrijft voor wat een werkgever moet doen wanneer een werknemer ziek wordt. Op het moment dat u deze stappen niet goed opvolgt, bestaat het risico dat UWV u sanctioneert met een loondoorbetalingsverplichting van 52 weken! Hoe voorkomt u dit? Rachid El Hamri, eigenaar van Proficiënt Verzuimbegeleiding, zet het hieronder voor u op een rij.

"Als werkgever wordt verwacht dat u verstand heeft van alles wat komt kijken bij het runnen van een onderneming, zo ook wat u allemaal moet doen om te voldoen aan de Wet Poortwachter," aldus El Hamri.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
Pitch jouw idee, concept of bedrijf aan 350 topbeslissers en win € 2500.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Burn-out: Psychiaters weten het niet (3) 
Economische visie digitaliseringsstrategie ontbreekt in Miljoenennota (1) 
Vijf valkuilen om te vermijden bij IT-implementaties (5) 
Prinsjesdag 2018: Kabinet maakt meeste geld vrij voor de zorg  (1) 
Zes leiderschapslessen van Barack Obama (1) 
Impact geluid in kantoortuin onderschat  (1) 
Weer geen vooruitgang topvrouwen beursondernemingen  (1) 
top10
Burn-out: Psychiaters weten het niet
Sollicitatietrends 2018: CV ondergaat transformatie
Burn-out: misschien een verkeerd etiket?
Werknemer gestrest door niet goed aangeven eigen grenzen
Recruitmentorganisaties overtreden massaal de AVG
Nederlander met modaal inkomen ziet salaris met 98 euro stijgen
Vraag naar IT'ers piekt
Vrouw vindt het gęnant om ongezonde snack te kopen in bijzijn collega’s
Klantervaring is nu de hoogste prioriteit
Beveiliging belangrijkste struikelblok voor digitale transformatie
meer top 10