zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
checklists
 

Checklist: Verkoopblunders


Voorkom blunders die funest zijn voor uw omzet

Elke verkoper, hoe ervaren ook, maakt fouten. Hieronder de meest gemaakte, plus tips hoe het wel moet.

1. Niet luisteren
Luister niet alleen naar de vragen die uw klant stelt, maar probeer erachter te komen waar hij écht behoefte aan heeft. Te vaak prijzen verkopers een product de hemel in maar horen ze helemaal niet wat de klant nu eigenlijk wil. Maar: u verkoopt niets als u niet weet wat uw klant wil. Luister, identificeer de behoefte en bevredig die.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
reacties
Waarom vinden medewerkers mij kort door de bocht? (1) 
Zoveel verdient Ferrari op elke verkochte auto (1) 
40 procent werknemers ervaart grote afstand tot baas (1) 
Hoe je je kunt vertillen aan je coachende rol (1) 
Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt (1) 
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal (1) 
Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed (4) 
top10
Leidinggevenden hebben geen idee wat personeel bezighoudt
Werkgeluk nog steeds bepaald door dezelfde factoren als 50 jaar geleden
50 procent loopt risico baan te verliezen door intelligente technologie
Hoogopgeleide medewerkers willen blijven leren
Vijf stappen om relevant te blijven in het digitale tijdperk
Ontwikkeling medewerkers topprioriteit bij Nederlandse bedrijven
Scrum Masters gezocht: aantal vacatures groeit 65 procent
'Kleine' overtreding, torenhoge autoverzekeringspremie
WiFi op vakantieparken steeds vaker voorzien van snelheidslimiet
Kwart werkgevers houdt geen rekening met werknemers tijdens hittegolf
meer top 10