zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
checklists
 

Checklist: Transacties met het buitenland


Voor zakendoen met het buitenland gelden aanvullende fiscale regels

Doet u zaken met het buitenland? Dan gelden er extra administratieve verplichtingen. In uw administratie houdt u dan bij wat u exporteert en/of importeert. Dit doet u afzonderlijk voor transacties binnen en buiten de EU.

Export naar andere EU-landen
Als u goederen levert aan een ondernemer in een ander EU-land, dan past u in de meeste gevallen het 0%-tarief toe. Voert u werkzaamheden (diensten) uit? Dan vermeldt u meestal op de factuur 'btw verlegd'. Op uw factuur vermeldt u het btw-nummer van uw afnemer en uw omzet uit de transacties geeft u aan in uw btw-aangifte. Verder noteert u uw omzet van transacties met andere EU-landen in uw opgaaf ICP. Levert u goederen of diensten aan particulieren in het buitenland, dan brengt u Nederlandse btw in rekening.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
reacties
Waarom vinden medewerkers mij kort door de bocht? (1) 
Zoveel verdient Ferrari op elke verkochte auto (1) 
40 procent werknemers ervaart grote afstand tot baas (1) 
Hoe je je kunt vertillen aan je coachende rol (1) 
Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt (1) 
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal (1) 
Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed (4) 
top10
Leidinggevenden hebben geen idee wat personeel bezighoudt
Werkgeluk nog steeds bepaald door dezelfde factoren als 50 jaar geleden
50 procent loopt risico baan te verliezen door intelligente technologie
Hoogopgeleide medewerkers willen blijven leren
Ontwikkeling medewerkers topprioriteit bij Nederlandse bedrijven
Vijf stappen om relevant te blijven in het digitale tijdperk
Meer werkenden, behalve onder jongeren
Klantervaringen steeds belangrijker voor succesvolle supply chain-strategie
'Kleine' overtreding, torenhoge autoverzekeringspremie
WiFi op vakantieparken steeds vaker voorzien van snelheidslimiet
meer top 10