zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
checklists
 

Checklist: Slecht nieuwsgesprek


Goed slechtnieuwsgesprek bestaat uit drie fasen

Niet uw eigen gevoelens, maar de gevoelens van degene die tegenover u zit. Daar gaat het om bij het voeren van een slecht nieuwsgesprek. Wanneer het slechte nieuws snel, glashelder maar wel met de nodige steun wordt verteld, raken beide partijen het minst beschadigd.


In het algemeen zijn er twee slecht nieuwssituaties te onderscheiden. De ene is dat u meteen aan het begin van het gesprek al weet dat u slecht nieuws moet brengen en in de tweede situatie wordt dat tijdens het gesprek allengs duidelijker. Er is een duidelijk verschil in voorbereidingstijd, maar voor beide situaties kan het volgende gespreksmodel worden gehanteerd.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Zo verkort je de reistijd naar je werk
reacties
Search advertising blijft ongekend populair  (2) 
Werknemer met 9-5 mentaliteit het meest gelukkig (1) 
Werknemers vinden zichzelf beter dan collega’s (1) 
Hoe moeten we leiding geven aan Generatie Y en Millenials? (1) 
Industrie moet keuzes maken en aan de slag met digitalisering (1) 
De meest voorkomende fraudemethodes bij mobiel betalen (2) 
Snelgroeiende zakelijke dienstverleners investeren meer in marketing (1) 
top10
Waarom een bezoek aan de psycholoog niet voldoende is bij een burn-out
Werknemer met 9-5 mentaliteit het meest gelukkig
Helft werknemers gestrest door verandering in organisatie
Werknemers vinden zichzelf beter dan collega’s
Met deze vijf stappen laat u datavisualisatie werken voor uw hele organisatie
Hoe moeten we leiding geven aan Generatie Y en Millenials?
Zes vuistregels om de regie te nemen over uw digitale transformatie
Twintig- tot 45-jarigen meest kwetsbaar voor financiële schokken
Nederlandse werknemers minst geneigd te spijbelen
IT-afdeling vindt het moeilijk om aan hoge verwachtingen van bedrijf te voldoen
meer top 10