zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
checklists
 

Checklist: Slecht nieuwsgesprek


Goed slechtnieuwsgesprek bestaat uit drie fasen

Niet uw eigen gevoelens, maar de gevoelens van degene die tegenover u zit. Daar gaat het om bij het voeren van een slecht nieuwsgesprek. Wanneer het slechte nieuws snel, glashelder maar wel met de nodige steun wordt verteld, raken beide partijen het minst beschadigd.


In het algemeen zijn er twee slecht nieuwssituaties te onderscheiden. De ene is dat u meteen aan het begin van het gesprek al weet dat u slecht nieuws moet brengen en in de tweede situatie wordt dat tijdens het gesprek allengs duidelijker. Er is een duidelijk verschil in voorbereidingstijd, maar voor beide situaties kan het volgende gespreksmodel worden gehanteerd.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
advertorial
Behaal je Executive MBA-titel in 1 jaar.
Ben je een ervaren manager en wil je doorgroeien naar leider of bestuurder? Dan kies je voor de Executive MBA opleiding van IBO. De enige opleiding waarbij de theorie écht wordt verbonden aan jouw praktijk. Bekijk de opleiding, download de brochure.
Lees verder
Is uw volgende zakelijke leaseauto een Tesla?
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Werknemer neemt vrij voor ziek huisdier (1) 
Werven van nieuwe medewerker kost meer dan 4. 000 euro per persoon (1) 
Krapte arbeidsmarkt neemt verder toe (2) 
Aanhoudend tekort aan technici stagneert groei organisaties (1) 
Porsche 911 Speedster heeft een prijs (1) 
Drie handige chat-apps voor op kantoor (1) 
Mijlpalen twintigers schuiven op (1) 
top10
Technologie als retentie- en wervingstool van medewerkers in 2019
Krapte arbeidsmarkt neemt verder toe
Vijf technologische oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen
Data scientists besteden 80 procent van hun tijd aan opschonen en structuren data
Betere managers leiden productievere bedrijven
Drie handige chat-apps voor op kantoor
Werknemer onzeker of zijn vaardigheden over vijf jaar nog nodig zijn
Helft Nederlandse werknemers neemt werk mee op vakantie
Familiebedrijf niet de beste werkgever
Relativeren: denken vanuit een dubbel perspectief
meer top 10