zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
checklists
 

Checklist: Kantoorverhuizing


Het verhuizen van uw kantoor kan een ware nachtmerrie zijn. Of u nu verhuist omdat u uit gaat breiden, in wilt krimpen of gewoon een betere locatie gevonden hebt, stress is onvermijdelijk. Management Today geeft tien tips om uw bedrijfsverhuizing toch zo soepel mogelijk te laten verlopen.

1. Ken uw budget
Hoeveel wilt u spenderen aan uw verhuizing? Wat moet er allemaal betaald worden van dit budget? Stel dit als eerste vast zodat u niet voor onplezierige verrassingen komt te staan. 

2. Analyseer uw huidige situatie

Mensen zijn gewoontedieren en een bepaalde manier van werken sluipt er vaak in. Een verhuizing is de ideale gelegenheid om eventuele ongewenste praktijken aan te pakken en de manier van werken te veranderen. Zijn er misschien problemen nu opgelost kunnen worden? Denk aan klimaat, ruimte en indeling van de werkplekken. 

3. Verspil geen ruimte

Kantoorruimte is erg duur, zorg daarom dat u niet meer huurt of koopt dan u nodig hebt. Vaak heeft u minder ruimte nodig dan u denkt, dus denk van tevoren goed na over de meest efficiënte inrichting. 

4. Maak optimaal gebruik van technologie

De dagen van vaste werkplekken zjn voorbij. Flexibele werkplekken en thuiswerkmogelijkheden zijn de nieuwe standaard. Zorg dat uw systemen hierop ingericht zijn en inventariseer wat u wellicht nog aan extra apparatuur nodig hebt. Doe dit voorafgaand aan de daadwerkelijke verhuizing zodat uw nieuwe bedrijfspand helemaal ingericht kan worden op deze nieuwe manieren van werken. 

5. Licht uw personeel in

Een verhuizing naar een nieuw pand is niet niks, ook niet voor uw personeel en al helemaal niet als uw nieuwe locatie in een andere plaats ligt. Betrek uw mensen dus zoveel mogelijk bij het proces. 

6. Kijk naar de toekomst

Voorkom dat u vast komt te zitten aan de huur van teveel kantoorruimte. Elke meter kost geld. Stel dat u straks in moet krimpen of niet de groei realiseert die u nu verwacht. Afhankelijk van uw situatie kan het slimmer zijn om nu genoegen te nemen met iets minder ruimte, en over een aantal jaren opnieuw te verhuizen. Ga vooral in onderhandeling met uw makelaar. Kijk of u flexibele voorwaarden kunt bedingen. 

7. Ga voor groen

Een verhuizing is een prima kans om het duurzame imago van uw onderneming te verbeteren en uw CO2 uitstoot te verminderen. Denk na over de verlichting, verwarming, afvalverwerking en IT-infrastructuur. Een ‘groen’ kantoor kan niet alleen kosten besparen, maar is ook goed voor uw reputatie. 

8. Creeer een papierloos kantoor

Een verhuizing is teens een ideale gelegenheid om de hoeveelheid papier die u dagelijks gebruikt en opslaat in te dammen. Het is bovendien onnodig duur om kantoorruimte te huren die u alleen nodig heeft om stapels dossiers en documenten te bewaren. U kunt die ook opslaan in een externe opslagruimte, of ze inscannen. 

9. Verbeter uw reputatie

De locatie waar u gevestigd bent heeft direct invloed op de perceptie die anderen van uw onderneming hebben, zowel (potentiële) werknemers als uw klanten. Zorg dat uw nieuwe bedrijfsruimte een perfecte weerspiegeling is van uw bedrijfscultuur. 

10. Kijk rond bij de concurrentie

Kijk eens rond bij u concurrenten om te zien hoe zij hun bedrijfsruimtes gebruiken en inrichten. Wat doen zij goed en wat kunt u beter? Zorg voor een opvallende en inspirerende inrichting. Uw klanten worden erdoor beïnvloed, evenals de sollicitanten die u ontvangt.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
advertorial
De Nieuwsbrief Checklist: 49 punten voor een zorgeloze verzending
Bij het versturen van een nieuwsbrief kan veel fout gaan. Fouten maken is menselijk, maar natuurlijk maak je ze liever niet. Om fouten te voorkomen, heeft Spotler een allesomvattend document met 49 checkpoints gemaakt. Superhandig!
Download de gratis checklist
Lees verder
Een bedrijf kopen of verkopen, wat zijn de haken en ogen?
Het managen van jouw onderneming aan de hand van een sterk netwerk doe je zo
Dit is waarom de beveiliging van jouw domein zo belangrijk is
reacties
Saaie baan slecht voor het hart (1) 
HR-professional heeft hekel aan digitale sollicitatiegesprekken (2) 
Hervormingsplan voor woningmarkt goed ontvangen door makelaars (1) 
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken (1) 
Hoogwaardige audio-oplossingen bepalend voor welzijn, efficiëntie en professionele uitstraling van hybride werkers (1) 
Vijf AI-lessen die COVID-19 ons leerde (1) 
Pandemie heeft grote impact op werkmotivatie jongeren  (1) 
top10
Stages winnen aan effectiviteit als baanvindkanaal tijdens corona
Futurizen. Het nieuwe werkwoord voor managers
HR-professional heeft hekel aan digitale sollicitatiegesprekken
Zieke medewerker bleef werken om financiële redenen
Een vierdaagse werkweek door digital en artificial intelligence
Managers worstelen 2,5 keer vaker met disrupties dan C-level
Crisiscommunicatie in een steeds complexere wereld
Cloud-native architectuur vereist andere applicatiebeveiliging
De gevaren van het lekken van persoonlijke gegevens en wat u ertegen kunt doen
Hybride werken na de pandemie? Zo richt u dat cloud-technisch in
meer top 10