zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
checklists
 

Checklist: Kantoorverhuizing


Het verhuizen van uw kantoor kan een ware nachtmerrie zijn. Of u nu verhuist omdat u uit gaat breiden, in wilt krimpen of gewoon een betere locatie gevonden hebt, stress is onvermijdelijk. Management Today geeft tien tips om uw bedrijfsverhuizing toch zo soepel mogelijk te laten verlopen.

1. Ken uw budget
Hoeveel wilt u spenderen aan uw verhuizing? Wat moet er allemaal betaald worden van dit budget? Stel dit als eerste vast zodat u niet voor onplezierige verrassingen komt te staan. 

2. Analyseer uw huidige situatie

Mensen zijn gewoontedieren en een bepaalde manier van werken sluipt er vaak in. Een verhuizing is de ideale gelegenheid om eventuele ongewenste praktijken aan te pakken en de manier van werken te veranderen. Zijn er misschien problemen nu opgelost kunnen worden? Denk aan klimaat, ruimte en indeling van de werkplekken. 

3. Verspil geen ruimte

Kantoorruimte is erg duur, zorg daarom dat u niet meer huurt of koopt dan u nodig hebt. Vaak heeft u minder ruimte nodig dan u denkt, dus denk van tevoren goed na over de meest efficiënte inrichting. 

4. Maak optimaal gebruik van technologie

De dagen van vaste werkplekken zjn voorbij. Flexibele werkplekken en thuiswerkmogelijkheden zijn de nieuwe standaard. Zorg dat uw systemen hierop ingericht zijn en inventariseer wat u wellicht nog aan extra apparatuur nodig hebt. Doe dit voorafgaand aan de daadwerkelijke verhuizing zodat uw nieuwe bedrijfspand helemaal ingericht kan worden op deze nieuwe manieren van werken. 

5. Licht uw personeel in

Een verhuizing naar een nieuw pand is niet niks, ook niet voor uw personeel en al helemaal niet als uw nieuwe locatie in een andere plaats ligt. Betrek uw mensen dus zoveel mogelijk bij het proces. 

6. Kijk naar de toekomst

Voorkom dat u vast komt te zitten aan de huur van teveel kantoorruimte. Elke meter kost geld. Stel dat u straks in moet krimpen of niet de groei realiseert die u nu verwacht. Afhankelijk van uw situatie kan het slimmer zijn om nu genoegen te nemen met iets minder ruimte, en over een aantal jaren opnieuw te verhuizen. Ga vooral in onderhandeling met uw makelaar. Kijk of u flexibele voorwaarden kunt bedingen. 

7. Ga voor groen

Een verhuizing is een prima kans om het duurzame imago van uw onderneming te verbeteren en uw CO2 uitstoot te verminderen. Denk na over de verlichting, verwarming, afvalverwerking en IT-infrastructuur. Een ‘groen’ kantoor kan niet alleen kosten besparen, maar is ook goed voor uw reputatie. 

8. Creeer een papierloos kantoor

Een verhuizing is teens een ideale gelegenheid om de hoeveelheid papier die u dagelijks gebruikt en opslaat in te dammen. Het is bovendien onnodig duur om kantoorruimte te huren die u alleen nodig heeft om stapels dossiers en documenten te bewaren. U kunt die ook opslaan in een externe opslagruimte, of ze inscannen. 

9. Verbeter uw reputatie

De locatie waar u gevestigd bent heeft direct invloed op de perceptie die anderen van uw onderneming hebben, zowel (potentiële) werknemers als uw klanten. Zorg dat uw nieuwe bedrijfsruimte een perfecte weerspiegeling is van uw bedrijfscultuur. 

10. Kijk rond bij de concurrentie

Kijk eens rond bij u concurrenten om te zien hoe zij hun bedrijfsruimtes gebruiken en inrichten. Wat doen zij goed en wat kunt u beter? Zorg voor een opvallende en inspirerende inrichting. Uw klanten worden erdoor beïnvloed, evenals de sollicitanten die u ontvangt.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
advertorial
White paper: E-mail Marketing Automation Trends 2022
Wat kun je in 2022 verwachten op het gebied van e‑mail marketing automation? Welke trends en ontwikkelingen ziet Spotler? En welke thema’s moet je dit jaar in de gaten houden om zoveel mogelijk succes te behalen met je organisatie?
Download het white paper
Lees verder
Kies als MT voor duurzame oplossingen; juist in de bouw
De kracht van buitenreclame blijft bestaan
reacties
Traditioneel kerstpakket populairste extra beloning  (1) 
Thuiswerkers klagen het meest over hoofdpijn, stijve nek en vermoeide ogen  (1) 
Bedrijven verwachten tweedeling kantoorwerkers en thuiswerkers (2) 
Laptop veel milieuvriendelijker dan desktop  (1) 
Om veerkrachtiger te zijn, moeten bedrijven zich op snelheid en schaal richten (1) 
25 procent meer omzet verwacht door face-to-face zakendoen (2) 
Agile werken: een fundamentele cultuurverandering (1) 
top10
Betere balans tussen werk en privé is goed voornemen nummer één
Werkend Nederland gaat er minimaal op vooruit
Meeste finance afdelingen beschikken slechts over beperkte digitale basis
De acht belangrijkste trends op de bijbanenmarkt
Global Networking Trends report: NaaS steeds populairder
Vier technologietrends die we de komende jaren steeds vaker gaan zien
Deze vier taken staan zeker op de agenda van de CFO in 2022
Twee derde organisaties in afgelopen jaar slachtoffer geworden van ransomware-aanval
Meer dan een derde van de CMO's verliest talent aan concurrenten
De zes belangrijkste trends voor intelligente documentverwerking in 2022
meer top 10