Wat moet u doen als uw klant niet meer kan betalen?
Worden uw rekeningen, ondanks herhaalde aanmaningen, maar niet betaald? Is de telefoon van uw klant afgesloten? Hij zou weleens failliet kunnen zijn. En dat heeft ook voor u gevolgen.
Controleer of uw debiteur failliet is
Het is zaak dat u, als schuldeiser, te weten komt of en wanneer uw schuldenaar failliet wordt verklaard. U kunt daar op diverse manieren achter komen; faillissementen worden via de volgende kanalen bekend gemaakt:
- In de Staatscourant en in diverse dagbladen;
- Via het handelsregister ( in het handelsuittreksel van het failliet verklaarde bedrijf staan de datum waarop dit is gebeurd en de contactgegevens van de curator);
- Op de site van de Kamer van Koophandel (u kunt hier zoeken naar recente faillissementen, geselecteerd naar branche, postcodegebied en periode);
- In de Kamerkrant (hierin staan regelmatig overzichten van recent failliet verklaarde bedrijven);
- Via de rechtbank (iedere rechtbank heeft een faillissementsregister, waarin onder andere de uitspraken tot faillietverklaring en de uitdeling staan geregistreerd, dit register is door iedereen in te zien);
- Via uw eigen Kamer van Koophandel (hier kunt u navragen of een bedrijf failliet is en wie de curator is).
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist. Download het Plan van Aanpak