zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
checklists
 

Checklist: Failliete debiteur


Wat moet u doen als uw klant niet meer kan betalen?

Worden uw rekeningen, ondanks herhaalde aanmaningen, maar niet betaald? Is de telefoon van uw klant afgesloten? Hij zou weleens failliet kunnen zijn. En dat heeft ook voor u gevolgen.

Controleer of uw debiteur failliet is
Het is zaak dat u, als schuldeiser, te weten komt of en wanneer uw schuldenaar failliet wordt verklaard. U kunt daar op diverse manieren achter komen; faillissementen worden via de volgende kanalen bekend gemaakt:
- In de Staatscourant en in diverse dagbladen;
- Via het handelsregister ( in het handelsuittreksel van het failliet verklaarde bedrijf staan de datum waarop dit is gebeurd en de contactgegevens van de curator);
- Op de site van de Kamer van Koophandel (u kunt hier zoeken naar recente faillissementen, geselecteerd naar branche, postcodegebied en periode);
- In de Kamerkrant (hierin staan regelmatig overzichten van recent failliet verklaarde bedrijven);
- Via de rechtbank (iedere rechtbank heeft een faillissementsregister, waarin onder andere de uitspraken tot faillietverklaring en de uitdeling staan geregistreerd, dit register is door iedereen in te zien);
- Via uw eigen Kamer van Koophandel (hier kunt u navragen of een bedrijf failliet is en wie de curator is).
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10