zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
checklists
 

Checklist: Failliete debiteur


Wat moet u doen als uw klant niet meer kan betalen?

Worden uw rekeningen, ondanks herhaalde aanmaningen, maar niet betaald? Is de telefoon van uw klant afgesloten? Hij zou weleens failliet kunnen zijn. En dat heeft ook voor u gevolgen.

Controleer of uw debiteur failliet is
Het is zaak dat u, als schuldeiser, te weten komt of en wanneer uw schuldenaar failliet wordt verklaard. U kunt daar op diverse manieren achter komen; faillissementen worden via de volgende kanalen bekend gemaakt:
- In de Staatscourant en in diverse dagbladen;
- Via het handelsregister ( in het handelsuittreksel van het failliet verklaarde bedrijf staan de datum waarop dit is gebeurd en de contactgegevens van de curator);
- Op de site van de Kamer van Koophandel (u kunt hier zoeken naar recente faillissementen, geselecteerd naar branche, postcodegebied en periode);
- In de Kamerkrant (hierin staan regelmatig overzichten van recent failliet verklaarde bedrijven);
- Via de rechtbank (iedere rechtbank heeft een faillissementsregister, waarin onder andere de uitspraken tot faillietverklaring en de uitdeling staan geregistreerd, dit register is door iedereen in te zien);
- Via uw eigen Kamer van Koophandel (hier kunt u navragen of een bedrijf failliet is en wie de curator is).
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
Hoe verbeter je de uitstraling van de website van je bedrijf?
Beter omgaan met tijdsdruk door goed timemanagement
reacties
Versoepeling maatregelen vertaalt zich in snelle groei van gewerkte uren bij niet-kantoorbanen  (2) 
Vermogensbeheerders moeten zich richten op klantbehoefte en risicomanagement (1) 
Kosten vermogensbeheer moeilijk te achterhalen (1) 
Finance-afdeling belangrijker geworden door coronacrisis (1) 
Bedrijven zijn niet goed uitgerust om de klantervaring te verbeteren (1) 
Het nieuwe vergaderen  (1) 
Managers hebben weinig op met personeelsfeestjes (1) 
top10
64 procent Nederlanders ergert zich aan digibeten op werk
Collega’s niet geliefd op de BBQ
Vakantiekriebels: nieuwe situaties brengen automobilist van slag
Nederlander mist het ‘dagje uit gevoel’ van fysieke evenementen
Groeiende datacenterbranche levert komende jaren meer dan 5. 000 banen op
Gebruik werkplekken en vergaderruimtes kelderde sinds corona stevig
Meer dan de helft van de Nederlanders ervaart ongezond veel stress op werk
Waarom 24x7 actieve bedrijven een ‘always on’ back-upoplossing nodig hebben
Opnieuw record aan DDoS aanvallen eerste halfjaar van 2021
Hybride werken: Secure Access Service Edge (SASE)-oplossingen zijn de toekomst
meer top 10