zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
checklists
 

Checklist: Failliete debiteur


Wat moet u doen als uw klant niet meer kan betalen?

Worden uw rekeningen, ondanks herhaalde aanmaningen, maar niet betaald? Is de telefoon van uw klant afgesloten? Hij zou weleens failliet kunnen zijn. En dat heeft ook voor u gevolgen.

Controleer of uw debiteur failliet is
Het is zaak dat u, als schuldeiser, te weten komt of en wanneer uw schuldenaar failliet wordt verklaard. U kunt daar op diverse manieren achter komen; faillissementen worden via de volgende kanalen bekend gemaakt:
- In de Staatscourant en in diverse dagbladen;
- Via het handelsregister ( in het handelsuittreksel van het failliet verklaarde bedrijf staan de datum waarop dit is gebeurd en de contactgegevens van de curator);
- Op de site van de Kamer van Koophandel (u kunt hier zoeken naar recente faillissementen, geselecteerd naar branche, postcodegebied en periode);
- In de Kamerkrant (hierin staan regelmatig overzichten van recent failliet verklaarde bedrijven);
- Via de rechtbank (iedere rechtbank heeft een faillissementsregister, waarin onder andere de uitspraken tot faillietverklaring en de uitdeling staan geregistreerd, dit register is door iedereen in te zien);
- Via uw eigen Kamer van Koophandel (hier kunt u navragen of een bedrijf failliet is en wie de curator is).
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
Zo verkort je de reistijd naar je werk
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Search advertising blijft ongekend populair  (2) 
Werknemer met 9-5 mentaliteit het meest gelukkig (1) 
Werknemers vinden zichzelf beter dan collega’s (1) 
Hoe moeten we leiding geven aan Generatie Y en Millenials? (1) 
Industrie moet keuzes maken en aan de slag met digitalisering (1) 
De meest voorkomende fraudemethodes bij mobiel betalen (2) 
Snelgroeiende zakelijke dienstverleners investeren meer in marketing (1) 
top10
Waarom een bezoek aan de psycholoog niet voldoende is bij een burn-out
Werknemer met 9-5 mentaliteit het meest gelukkig
Helft werknemers gestrest door verandering in organisatie
Werknemers vinden zichzelf beter dan collega’s
Met deze vijf stappen laat u datavisualisatie werken voor uw hele organisatie
Hoe moeten we leiding geven aan Generatie Y en Millenials?
Zes vuistregels om de regie te nemen over uw digitale transformatie
Twintig- tot 45-jarigen meest kwetsbaar voor financiële schokken
Nederlandse werknemers minst geneigd te spijbelen
IT-afdeling vindt het moeilijk om aan hoge verwachtingen van bedrijf te voldoen
meer top 10