zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
checklists
 

Checklist: Factuur


Zorg dat uw factuur alles bevat wat die moet bevatten

Alle facturen (rekeningen, nota’s, declaraties, kwitanties, bonnen) die u verstuurt moeten aan een aantal wettelijke eisen voldoen. Dat wist u natuurlijk. Maar welke dat precies zijn, leest u in deze checklist.

Onderdelen van de factuur
Uw facturen moeten de volgende elementen bevatten:
- uw naam en adres;
- uw btw-nummer;
- uw inschrijvingsnummer bij de Kamer van Koophandel;
- een opeenvolgend nummer (hoe u de nummering voert is aan u, zolang die logisch is en facturen gemakkelijk teruggevonden kunnen worden);
- naam en adres van degene aan wie de levering wordt verricht of de dienst wordt verleend;
- in geval van een heffingsverlegging of bij intracommunautaire leveringen met toepassing van het 0% tarief het btw-identificatienummer van de afnemer (in deze gevallen en in geval van een vrijstelling en toepassing van de margeregeling vermeldt u tevens waarom u die regeling toepast);
- de datum van uitreiking van de factuur;
- de datum van levering of van dienstverrichting of -voltooiing of de datum (voorzover vastgesteld kan worden) van vooruitbetaling indien deze verschilt met de uitreikingsdatum van de factuur;
- een duidelijke omschrijving van de geleverde goederen of de verleende dienst (u kunt hiervoor eventueel ook verwijzen naar een schriftelijk contract);
- de hoeveelheid (of omvang) en aard van de geleverde goederen of de verleende dienst (u kunt hiervoor eventueel ook verwijzen naar een schriftelijk contract);
- de vergoeding met betrekking tot elk tarief of elke vrijstelling, de eenheidsprijs, de eventuele vooruitbetalingen en andere kortingen die nog niet in de eenheidsprijs zijn begrepen;
- het btw-bedrag uitgedrukt in euro's;
- in het zeldzame geval dat de belasting wordt voldaan door een fiscaal vertegenwoordiger: diens naam, adres en btw-identificatienummer;
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
advertorial
Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
Download het Plan van Aanpak
Lees verder
5 redenen waarom het aanhaken van een freelance online marketeer de juiste keuze is
Wat je allemaal moet weten bij het verbouwen van je kantoorruimte
reacties
Tips om online de perfecte werknemer te vinden (1) 
'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
Subsidie voor ondernemende uitvinders (1) 
Optimisme technische bedrijven overstijgt coronacrisis (1) 
Een vijfde keurt tattoos op kantoor af (1) 
Marketeer mist kennis van online marketing (1) 
Nederlander werkt na corona liever niet meer tegelijk met partner vanuit huis (1) 
top10
Pandemie inspireert Nederlanders tot gerichte om- en bijscholing naar banen van toekomst
Nederlandse sollicitant omschrijft zichzelf het vaakst als ‘teamplayer’, ‘gemotiveerd’ en ‘ambitieus’
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken
De toekomst van IT innovaties in vijf opvallende steden
Nederlandse werknemer wil nieuwe digitale vaardigheden
Bijna 900 procent meer aanvallen met fileless malware
Nederland stijgt zeven plaatsen op Global Gender Gap Index
CXO’s in EMEA zetten fors in op cloudgebaseerde back-up
Marketing- en salesafdelingen werken langs elkaar heen
AI-ificatie en cloudautomatisering: ontwikkelingen in onvoorspelbare tijden
meer top 10