zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
checklists
 

Checklist: Effectief tijdbeheer


Verspil geen kostbare tijd aan zinloze zaken

Druk-druk-druk is al een tijd geen statussymbool meer. Vandaag de dag is het vooral een signaal dat u uw zaakjes niet op orde heeft. Loopt u steeds achter de feiten aan, dan heeft u een probleem. Kostbare uren die u verspilt aan onbenulligheden, kunt u met slim tijdbeheer omzetten in klinkende munt.

1. Plan en stel prioriteiten
Planning begint met het stellen van prioriteiten. Overzie uw werkzaamheden en stel vast wat belangrijk is. Belangrijke zaken die ook nog eens dringend zijn, pakt u het eerst op. Daarna volgen de belangrijke, minder dringende zaken en pas daarna zet u zich aan het routinewerk. Terugkerende werkzaamheden die niet belangrijk zijn, laat u liggen tot u écht niets anders om handen heeft. Komt zo'n moment nooit voor? Dan veegt u die zaken na verloop van tijd gewoon van uw bureau. Als het dringend noch belangrijk is, zal niemand er om malen. Vindt u het moeilijk om prioriteiten te stellen? Stelt u zich dan eens voor dat de helft van uw medewerkers zich op dezelfde dag ziekmeldt. Wat moet persé door gaan en wat kan even blijven liggen?
Bedwing de neiging om lastige klussen uit te stellen. Uitstel van vervelende activiteiten is verleidelijk maar het brengt u onherroepelijk in problemen. Begin liever aan die lastige klus voordat hij ook nog dringend wordt. Hak 'm desnoods in stukken en verdeel 'm over een paar werkdagen maar laat het niet aankomen op de laatste dag. Als u op deze manier te werk gaat, bespaart u zichzelf een hoop onnodige stress.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
advertorial
Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
Download het Plan van Aanpak
Lees verder
5 redenen waarom het aanhaken van een freelance online marketeer de juiste keuze is
Wat je allemaal moet weten bij het verbouwen van je kantoorruimte
reacties
Tips om online de perfecte werknemer te vinden (1) 
'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
Subsidie voor ondernemende uitvinders (1) 
Optimisme technische bedrijven overstijgt coronacrisis (1) 
Een vijfde keurt tattoos op kantoor af (1) 
Marketeer mist kennis van online marketing (1) 
Nederlander werkt na corona liever niet meer tegelijk met partner vanuit huis (1) 
top10
Pandemie inspireert Nederlanders tot gerichte om- en bijscholing naar banen van toekomst
Nederlandse sollicitant omschrijft zichzelf het vaakst als ‘teamplayer’, ‘gemotiveerd’ en ‘ambitieus’
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken
De toekomst van IT innovaties in vijf opvallende steden
Nederlandse werknemer wil nieuwe digitale vaardigheden
Bijna 900 procent meer aanvallen met fileless malware
Nederland stijgt zeven plaatsen op Global Gender Gap Index
CXO’s in EMEA zetten fors in op cloudgebaseerde back-up
Marketing- en salesafdelingen werken langs elkaar heen
AI-ificatie en cloudautomatisering: ontwikkelingen in onvoorspelbare tijden
meer top 10