zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
checklists
 

Checklist: Communicatieplan


Goede communicatie begint met een goed plan

Om belangrijke bedrijfsinformatie of interessant nieuws bekend te maken, is echt geen dure communicatieadviseur of PR-expert nodig. Met een beetje gezond verstand en deze checklist stelt u in no-time een effectief communicatieplan op en vertelt u wat u wilt aan wie u wilt.

1. Stel uw doelgroep vast
Wie wilt u bereiken? De pers? Bestaande klanten? Potentiële klanten? Uw personeel? Ze vragen allemaal om een andere benadering, dus weet wie uw doelgroep is zodat u uw berichtgeving naadloos aan kunt sluiten op hun behoeften. Verzamel ook zoveel mogelijk informatie over uw doelgroep: van geslacht en opleidingsniveau tot het mediagebruik en informatiebehoefte. Kennen ze uw bedrijf en product al? Spreken ze uw jargon? Zitten ze veel achter internet of lezen ze liever de krant? Om deze vragen te beantwoorden, kunt u eventueel een kort onderzoek doen. Bel of mail een paar vaste klanten of overleg met uw medewerkers. Op die manier vindt u een schat aan bruikbare informatie.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10