zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
checklists
 

Checklist: Communicatieplan


Goede communicatie begint met een goed plan

Om belangrijke bedrijfsinformatie of interessant nieuws bekend te maken, is echt geen dure communicatieadviseur of PR-expert nodig. Met een beetje gezond verstand en deze checklist stelt u in no-time een effectief communicatieplan op en vertelt u wat u wilt aan wie u wilt.

1. Stel uw doelgroep vast
Wie wilt u bereiken? De pers? Bestaande klanten? Potentiële klanten? Uw personeel? Ze vragen allemaal om een andere benadering, dus weet wie uw doelgroep is zodat u uw berichtgeving naadloos aan kunt sluiten op hun behoeften. Verzamel ook zoveel mogelijk informatie over uw doelgroep: van geslacht en opleidingsniveau tot het mediagebruik en informatiebehoefte. Kennen ze uw bedrijf en product al? Spreken ze uw jargon? Zitten ze veel achter internet of lezen ze liever de krant? Om deze vragen te beantwoorden, kunt u eventueel een kort onderzoek doen. Bel of mail een paar vaste klanten of overleg met uw medewerkers. Op die manier vindt u een schat aan bruikbare informatie.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
Zakelijk financial leasen om verschillende redenen interessant
Innovaties in de houthandel: welke nieuwe technologieën en trends zijn er in de houtindustrie en wat betekenen ze voor bedrijven?
Softwareontwikkeling goedkoper en in hogere versnelling met ontwikkeling door ’leken’
reacties
Hoe kunnen banken en financiële instellingen reageren op COVID-19? (2) 
Mannen en vrouwen reageren verschillend op stress (1) 
De beste banen van Nederland voor 2023 vind je in de financiële sector en ICT (1) 
Kleine consultancybedrijven niet opgewassen tegen digitale slagkracht grote spelers  (1) 
Nederlander shopt evenveel of meer online in 2023 (2) 
Gestreste Nederlander flink aan de koffie (4) 
25 procent jongeren werkt buiten kantoortijd om niet gestoord te worden  (1) 
top10